Regia de transport din Iaşi cheltuieşte mii de euro pe publicitate şi sponsorizări, deşi e în pragul falimentului şi are şi monopol pe majoritatea traseelor din oraş Transportul public
Regia de transport din Iaşi cheltuieşte mii de euro pe publicitate şi sponsorizări, deşi e în pragul falimentului şi are şi monopol pe majoritatea traseelor din oraş
Transportul public ieşean se îndreaptă spre colaps. În urmă cu două săptămâni, fiscul a pus sechestru pe motorina şi staţia Peco a RATP, cel mai mare operator de transport în comun din Iaşi, regie patronată de Consiliul Local. Datoriile către stat depăşesc 60 de milioane de lei. În schimb, în bugetul pe 2008 sunt prevăzuţi 100.000 de lei pentru sponsorizări şi reclamă.
Fără ca regia să aibă concurenţă pe traseele pe care le deserveşte, conducerea RATP a alocat 80.000 de lei la capitolul "cheltuieli reclamă şi publicitate", pentru acest an. În 2007, suma a fost de 55.000 de lei. În plus, cheltuielile cu sponsorizarea s-au dublat faţă de anul trecut, ajungând la 20.000 de lei. Mare parte din bani ajung la clubul de fotbal "Politehnica" Iaşi, care riscă să retrogradeze în liga a II-a.
Şi suma prevăzută pentru protocol este de zece ori mai mare faţă de 2007, când a fost de 3.000 de lei. Între timp, călătorii se plâng de transportul în comun. "Circul cu autobuzul 28 şi aştept în staţie şi câte 20-25 de minute. Când ajunge maşina, e deja foarte aglomerat şi e şi mizerie uneori", a spus ieşeanca Monica Murariu.
Directorul RATP, Maricel Ghercă, a acceptat iniţial o discuţie cu reporterul "Adevărul", dar, când a auzit tema abordată, a refuzat să colaboreze sub diferite pretexte.
Privaţii nu-şi fac reclamă
În schimb, viceprimarul Constantin Neculau s-a declarat mulţumit de managementul RATP. "În primul rând, regia are datorii istorice la bugetul statului care mereu generează penalităţi