Pe măsură ce afacerile şi numărul angajaţilor cresc, firmele de comunicare caută locaţii spaţioase, cool şi mai apropiate de clienţi Agenţiile de publicitate au trecut, în ultimele
Pe măsură ce afacerile şi numărul angajaţilor cresc, firmele de comunicare caută locaţii spaţioase, cool şi mai apropiate de clienţi
Agenţiile de publicitate au trecut, în ultimele luni, printr-o veritabilă dislocare de trupe în... sedii noi. Sediile agenţiilor sunt organizate strategic, majoritatea încăperilor fiind construite pe principiul "open space". Angajaţii mai beneficiază de spaţii de distracţie şi relaxare.
Muzele de inspiraţie nu apar în încăperi prea înguste sau neprietenoase. Asta în ciuda faptului că, în anii "90, la începuturile publicităţii în România, "pionierii" din aceste firme se îngrămădeau în apartamente meschine şi lucrau, cu rândul, pe câteva calculatoare.
Ca să nu mai amintim că, înaintea apariţiei calculatorului, un slogan sau o machetă se redacta pe colţul biroului, lângă pachetul cu mâncare. Nu se auzise de "open space" sau de poziţia corectă a coşului de gunoi lângă birou.
Acum, după atâţia ani de publicitate, timp în care businessul a crescut şi agenţiile "au prins cheag" (a se citi "profituri"), agenţiile îşi permit să adopte strategii şi "reţete" de "răsfăţare" a angajaţilor. Toată lumea trebuie să se simtă... ca la mama acasă, iar clienţii să recunoască bunăstarea partenerilor de afaceri. Majoritatea sediilor în care operează agenţiile sunt închiriate.
Până când firmele noastre vor avea blocuri de zece etaje, proprietatea acţionarilor, va mai curge destulă apă pe Dâmboviţa şi destui bani prin conturile acestora.
Bigger Group, la vremea aceea Stralink, s-a lansat într-un apartament cu trei camere, pe strada Monetăriei din Bucureşti. Doi ani mai târziu, în iunie 2007, a ajuns să ocupe trei etaje dintr-o clădire