Calitate, amabilitate, ţinută, eleganţă, promptitudine şi cucerirea clientului. Acestea sunt calităţile căutate şi punctate la faza naţională a Concursului Profesional din domeniile comerţ, turism şi alimentaţie publică. Zeci de tineri îmbrăcaţi fie în alb, cu bonete de bucătar, fie în costume negre şi cămăşi albe, aşteptau nerăbdători să le arate membrilor comisiilor de evaluare talentele lor culinare sau de servire. Unele săli de clasă ale Colegiului Naţional „Gheorghe Chiţu“ din Craiova au fost transformate în magazine unde tinerii trebuia să comercializeze diferite produse, iar în altele, 29 de viitori bucătari trebuia să încânte comisiile cu un ostropel de pui delicios. Opt elevi au avut însă o sarcină mai grea - să prepare cinci prăjituri sub privirile atente ale profesorilor care analizau fiecare gest, notând totul într-un tabel. Cele mai mari emoţii le-au avut cei care au participat la concursul de ospătari, ei trebuind să servească şi să amenajeze o cină festivă.
Calitatea mâncării şi ţinuta bucătarului aduc puncte Pentru cei 174 de tineri veniţi din 40 de judeţe ale ţării, acest concurs este un prim contact cu viitoarele lor meserii. Trebuie să ţină cont de tot ce au învăţat în anii de şcoală, să fie creativi, zâmbitori, amabili şi să îşi poată cuceri clienţii de la prima degustare sau de când intră în restaurant. „Ţinem cont de ţinuta vestimentară, de igiena la locul de muncă, de dozarea materiilor prime, modul de preparare, dar şi de calitatea şi prezentarea produsului“, a spus Anca Ştreangă, membră a comisiei de evaluare de la concursul de bucătari. Calitatea produsului este importantă şi în patiserie. „Punctăm calitatea, aspectul fizic, organizarea la locul de muncă, procesul tehnologic, respectarea etapelor şi condiţiile de calitate“, a explicat Anghelina Dudan, din Constanţa, membră a comisiei de evaluare.
Dacă e mulţumit de modul în