Piata publicitatii din spatiul digital american va creste in urmatorii cinci ani cu 9,7%, pana la 51 de miliarde de dolari (32,7 miliarde euro), iar cele mai profitabile segmente din acest domeniu vor fi motoarele de cautare si reclamele video, conform analistilor eMarketer.
De asemenea, valoarea pietei de media online si cea a publicitatii facuta prin intermediul videoclipurilor din spatiul digital va reprezenta, pana in 2012, o cincime din piata totala de publicitate online.
“Reclamele video vor aduce publicitarilor castiguri mai mari decat publicitatea statica, in sistem display”, a declarat David Hallerman, senior analyst eMarketer.
Totodata, sumele investite de manageri in publicitatea traditionala vor fi mai mici decat cele dedicate mediului online de advertising.
Spre exemplu, valoarea publicitatii video din Statele Unite va totaliza 9,4 miliarde de dolari (6 miliarde euro) in 2012, de patru ori mai mult decat nivelul pietei de advertising digital inregistrat in 2007, arata eMarketer.
In schimb, motoarele de cautare vor aduce, in urmatorii cinci ani, 19 miliarde de dolari (12,2 miliarde euro) sectorului de publicitate online, pentru ca e-mail marketingul sa piarda teren si sa obtina doar 765 de milioane de dolari (491 milioane euro).
“Videoclipurile digitale s-au maturizat inainte sa treaca de faza experimentala si continua sa reprezinte una din cele mai interesante platforme publicitare din peisajul interactiv”, a afirmat Randall Rothenberg, CEO IAB (International Advertising Bureau).
Acesta a adaugat ca realizarea noilor formate publicitare va permite tehnologiei video digitale sa se dezvolte in doua directii importante si sa surprinda atat creativitatea, cat si eficienta unei reclame existente pe piata.
“In general, incercarile industriei online de a crea anumite standarde si guideline-uri