Este ceea ce reprezinta una din compozitiile de dimensiuni mari (150 x 136 cm) din expozitia de la Cercul Militar National - "Galeria artelor" - pe care artistul plastic Eugen Ilina si-a dorit-o un fel de alegorie marturisitoare cu caracter autobiografic. Amestec de inocenta si reverie, tabloul este pictat in tonalitati transparente de albastru si ocru, ce evoca, prin precizia desenului, dinamica expresiva a unicului personaj si a simbolurilor zoomorfe din fundal, atmosfera din unele panze ale suprarealistilor catalani ai secolului XX.
Intr-un fel, prin simplitatea monumentala si evanescenta a imaginii, artistul a tinut sa ne dezvaluie, intr-o viziune alegorica suficient de explicita si pe intelesul tuturor, ajutati fiind si de indexul titular al picturii - Homo ludens - canonul estetic al celor 45 de lucrari prezentate in expozitie, dar si ceva din tainita intregului sau destin artistic.
Lucrarea emblematica, asadar, pentru creatia acestui artist, pentru care multiplele experiente de alelier, pe care le-a avut de-a lungul anilor, au insemnat la fel de mult, in planul mestesugului artistic, ca o academie de arta sau ca un mereu reluat periplu initiatic. Exceptionala sa productie artistica s-a modelat si s-a slefuit in timp sub veghea indrumatoare si binevoitoare a unor afine si benefice vecinatati artistice - de la concitadinii sai, maestrii tulceni Constantin Gavenea si Eugen Bratfanof, la Sabin Balasa, Valentin Tanase si Marcel Chirnoaga in mai recentul lui stagiu bucurestean.
Eugen Ilina s-a impus in lumea amatorilor de arta, ca un profesor al discursului plastic coerent si elegant in dezvoltarea lui spatiala sau bidimensionala. De aceea, in creatia sa, fie ea pictura, gravura, desen ori forme modelate in bronz sau cioplite in lemn si marmura, este lesne sesizabila aplecarea sensibila catre subiectul abordat, ca si respectul pentru acur