Analiştii sunt de părere că telefonul mobil este prea scump şi prea puţin atractiv pe piaţa din Europa unde concurenţa pe segmentul telefoanelor de lux este mult mai mare decât în
Analiştii sunt de părere că telefonul mobil este prea scump şi prea puţin atractiv pe piaţa din Europa unde concurenţa pe segmentul telefoanelor de lux este mult mai mare decât în SUA
Când telefonul iPhone a ajuns în magazinele din Europa în urmă cu şase luni, lumea se aştepta ca noul gadget de la Apple să fie un succes, aşa cum s-a întâmplat în Statele Unite ale Americii. Acum însă, analiştii industriei spun că iPhone nu a reuşit să-i impresioneze pe europeni, iar vânzările lasă de dorit.
Poate cele mai importante motive pentru care iPhone nu se vinde la fel de bine pe piaţa europeană sunt preţul prohibitiv şi concurenţa mare pe telefoanele din segmentul high-end. În SUA, Apple a semnat un contract de exclusivitate pe cinci ani cu operatorul de telefonie AT&T, care vinde telefoanele iPhone cu preţuri cuprinse între 400 şi 600 de dolari.
În Europa, Apple a încheiat contracte exclusive similare, potrivit cărora un singur operator de telefonie wireless poate distribui dispozitivul Apple în fiecare ţară. Până acum a ajuns la trei astfel de înţelegeri, cu O2 în Marea Britanie, Orange în Franţa şi T-Mobile în Germania.
Contractele de exclusivitate, piedică pentru vânzări
Firma americană de consultanţă Strategy Analytics estimează că cei trei operatori au vândut în total 350.000 de iPhone în al patrulea trimestru al anului trecut, după ce iniţial prognoza vânzări de 500.000 de bucăţi, scrie "BusinessWeek". Specialiştii apreciază totodată că în primul trimestru al acestui an vânzările au scăzut la 300.000 de bucăţi.
Asta în timp ce AT&T a vândut anul trecut pe piaţa americană 2 milioane de iPhone. Nici Apple, nici cei trei operatori europeni de telef