Profitul net al Colgate-Palmolive a scazut in primul trimestru cu 4,1%, la 466,5 mil. dolari, de la 486,6 mil. dolari in intervalul similar din 2007, in timp ce vanzarile au urcat cu 15,5%, la 3,7 mld. dolari. Excluzand elementele exceptionale, legate inclusiv de costurile de restructurare, profitul net a crescut cu 16%, la 487,7 mil. dolari, de la 421,1 mil. dolari cu un an in urma, potrivit unui comunicat al companiei. Profitul operational s-a majorat cu 11% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 723,7 mil. dolari. Excluzand elementele exceptionale, profitul operational a crescut cu 15%, la 762,1 mil. dolari. In America de Nord, vanzarile au avansat cu 7%, iar volumul cu 4,5%. Profitul operational obtinut in regiune s-a marit cu 8% in primul trimestru, reflectand beneficiile aduse de restructurare si alte programe de imbunatatire a eficientei, partial afectate de majorarea costului materiilor prime. Vanzarile si volumul au urcat in America Latina cu 19,5%, respectiv 6%. In regiunea Europa/Pacificul de Sud, vanzarile, care reprezinta 24% din total, au avansat cu 15%, la un nivel record, iar volumul cu 3%. Preturile au avut un impact de 1%, iar cursul de schimb valutar o contributie de 13%. In Asia si Africa, vanzarile au fost mai mari cu 19,5%, iar volumul cu 8%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile diviziei Hill, specializata in produse destinate animalelor de companie, au crescut cu 16,5%, iar volumul cu 4%. Profitul net al Colgate-Palmolive a scazut in primul trimestru cu 4,1%, la 466,5 mil. dolari, de la 486,6 mil. dolari in intervalul similar din 2007, in timp ce vanzarile au urcat cu 15,5%, la 3,7 mld. dolari. Excluzand elementele exceptionale, legate inclusiv de costurile de restructurare, profitul net a crescut cu 16%, la 487,7 mil. dolari, de la 421,1 mil. dolari cu un an in urma, potrivit unui comunicat al companiei