Partidele şi candidaţii au la dispoziţie 30 de zile pentru a-i convinge pe cetăţeni pe cine să voteze la scrutinul din 1 iunie, pentru alegerea primarilor, a preşedinţilor de consilii judeţene şi a consilierilor locali şi judeţeni. Campania electorală pentru alegerile locale din iunie începe astăzi şi va dura 30 de zile, punctul terminus fiind cu o zi înaintea primului tur de scrutin, respectiv 31 mai, la ora 7.00. Conform legii, candidaţii ar trebui să organizeze activităţi de campanie doar în această perioadă. Tot în acest interval sunt permise afişajul electoral şi organizarea de emisiuni radio-TV în acest scop. În campania electorală, candidaţii, partidele, alianţele politice, alianţele electorale, precum şi cetăţenii au dreptul să îşi exprime opiniile în mod liber şi fără nici o discriminare, prin mitinguri, adunări, utilizarea televiziunii, a radioului, a presei şi a celorlalte mijloace de informare în masă.
Pomana electorală este interzisă Legislaţia în vigoare stabileşte că, în această perioadă, se asigură candidaţilor, în mod nediscriminatoriu, spaţii corespunzătoare pentru a se întâlni cu alegătorii. Acestea pot fi amplasate la sediul primăriilor, în şcoli, universităţi, case de cultură, cămine culturale şi cinematografe şi se asigură pe bază de înţelegere cu privire la cheltuielile de întreţinere. În schimb, este interzisă organizarea acţiunilor de campanie electorală în unităţile militare, precum şi în cele de învăţământ în perioada desfăşurării cursurilor. Conform unei hotărâri a Biroului Electoral Central (BEC), în timpul campaniei electorale, partidele şi candidaţii pot împărţi materiale de propagandă, cum ar fi: afişe, pliante, cărţi poştale, ilustrate, brichete, chibrituri, calendare, căni, găleţi, caiete, pixuri, şepci, tricouri, eşarfe, fulare, insigne, ecusoane, fanioane, steguleţe, dar nu şi obiecte care „au o valoare economică semnificativ