Marcom, distribuitorul local al marcii nipone de utilaje pentru constructii Komatsu, controleaza circa 30% din piata de utilaje dupa ce a vandut anul trecut 790 de unitati si a realizat o cifra de afaceri de 90 de milioane de euro, dublu fata de anul precedent. "Cifra de afaceri inregistrata de Marcom in 2007 a fost de aproximativ 90 de milioane euro comparativ cu 2006 cand a fost de 46 de milioane euro. Pe langa vanzarea utilajelor de constructii Komatsu (foto), am mai vandut alte 250 de utilaje din gama macaralelor turn, macaralelor autoridicatoare, automacaralelor tot teren si automacaralelor pentru teren accidentat si stivuitoare", afirma reprezentantii companiei. Piata totala de utilaje de constructii noi a ajuns in 2007, conform raportarilor ADUC (Asociatia Distribuitorilor de Utilaje de Constructii) la 2.671 de unitati. Astfel, cererea de utilaje a crescut de zece ori in ultimii cinci ani, avand in vedere ca in anul 2003 s-a inregistrat un total de 334 de unitati noi, in 2005 s-au vandut 462 de unitati noi, iar in 2006 au fost achizitionate 1.471 de unitati. Principalul factor care a condus la cresterea rapida a cererii de utilaje a fost volumul de proiecte in domeniul constructiilor, dar si al infrastructurii, atat rutiera, cat si de apa si canalizare sau de extindere a retelelor de gaze naturale. Marcom, detinut de oamenii de afaceri Constantin si Monica Marcu, are in acest moment 105 angajati si 11 filiale localizate in Otopeni, Constanta, Galati, Iasi, Bacau, Brasov, Craiova, Turda, Deva, Baia Mare, Arad si Timisoara. Principalii concurenti ai Marcom sunt Terra Romania (distribuitor al marcii JCB), Bergerat-Monnoyeur, (distribuitor al utilajelor Caterpillar) si Liebherr (reprezentantul local al marcii omonime). Marcom, distribuitorul local al marcii nipone de utilaje pentru constructii Komatsu, controleaza circa 30% din piata de utilaje dupa ce a vandu