Dezvoltarea imobiliară nu se va mai putea face decât prin crearea de orăşele sau cartiere rezidenţiale amplasate la cel mult 20 de kilometri de localitatea de care aparţin. Craiova s-a extins în ultimii ani către comunele limitrofe în aşa fel încât pe unele chiar le-a „înghiţit“, transformându-le în cartiere. Aşa s-a întâmplat cu fostele localităţi Cernele, Mofleni sau Popoveni. În câţiva ani, comuna Pieleşti se va alipi de oraş. Aceeaşi soartă o va avea şi comuna Podari, al cărei sat - Branişte - se întinde în continuarea municipiului, de-a lungul drumului european Craiova - Calafat. Preţurile terenurilor situate pe raza de administrare a comunelor Cârcea, Pieleşti, Coşoveni au atins cote inimaginabile, cu mult peste suta de euro pe metrul pătrat.
Investiţia statului umple buzunarele speculanţilor imobiliari Mult trâmbiţata investiţie viitoare a consiliului judeţean, introducerea conductei de gaze naturale Craiova - Calafat, a aprins beculeţul în minţile speculanţilor de terenuri. Dezvoltatorii imobiliari şi-au făcut rapid socotelile şi au achiziţionat pe sume derizorii sute de hectare de teren agricol, dincolo de Podari, de o parte şi de alta a drumului european. La 12 kilometri de Craiova, imediat după ce treci dealul Podariului, 35 de hectare de teren dezmembrat în parcele de 1.000 de metri pătraţi, fără nici un fel de utilităţi, au şi fost puse în vânzare la preţul de 7.500 de euro parcela pentru cine întreabă. Dacă-şi va găsi cumpărători, investitorul va obţine aproximativ 70.000 de euro pe un hectar de teren pe care l-a cumpărat cu cel mult 1.000 de euro.
Trei kilometri mai departe, spre Radovan, adică la 15 km de Craiova, alt investitor a pus în vânzare 725 de hectare de teren arabil la preţul de 5.000 de euro hectarul. Se pare că ultimul nu ştie de primul, că altfel ar fi dezmembrat toată suprafaţa şi ar fi înfiinţat un nou Bucureşti în apro