Cu o investitie initiala de aproximativ 137.000 de euro, o clinica stomatologica adresata copiilor poate sa inregistreze o cifra de afaceri de sase ori mai mare in mai putin de un an si sa reprezinte 20% din afacerile totale ale unui lant de cabinete stomatologice, pe o piata de profil inca slab exploatata si puternic fragmentata.
“Am observat acest model de business prima data in Austria, atunci cand am vazut o reclama la o clinica specializata pentru copii. Am analizat situatia si mi-am dat seama ca serviciile dedicate copiilor sunt destul de slab reprezentate pe piata din Romania”, spune Oana Taban (foto), managing partner Dent Estet, cea care a venit cu ideea infiintarii unei prime clinici stomatologice private adresate exclusiv copiilor.
Pentru acest proiect, lantul de clinici stomatologice Dent Estet si-a bugetat o investie initiala de 137.000 de euro, estimand ca pacientii copii vor reprezenta intre 20% si 25% din totalul numarului de persoane care vor solicita serviciile clinicii anul acesta.
Investitia minima intr-un cabinet stomatologic variaza intre 20.000 si 50.000, cei mai multi bani fiind cheltuiti pentru aparatura performanta, la care se adauga costurile obtinerii avizelor necesare functionarii la standardele impuse de Uniunea Europeana.
Taban crede ca deschiderea unei prime astfel de clinici nu inseamna neaparat atingerea unor anumite scopuri financiare, ci mai ales introducerea unui nou tip de serviciu pe piata de profil, pentru ca cei mici sunt tratati in aceleasi unitati medicale ca si adultii. Chiar si in aceste conditii, aceasta se asteapta ca segmentul de servicii dentare pentru copii sa inregistreze un ritm de crestere de 30% in urmatorii an, nivelul investitiilor majorandu-se cu 5%.
“Potentialul de dezvoltare al pietei de servicii stomatologice din Romania este unul care care promite foarte mult. Piata locala de s