Compania AIG Life, a doua de pe piata asigurarilor de viata, va ataca in acest an segmentul produselor de tip employee benefits pentru intreprinderi mici si mijlocii, compania urmand sa dezvolte o retea de distributie separata pentru aceste produse.
Employee benefits sunt beneficiile acordate de catre companii angajatilor, care pot fi asigurari de viata, de sanatate sau pensii private.
"Cred ca viitorul apropiat va aduce o crestere semnificativa a pietei de employee benefits pentru companii mici si mijlocii, cu 60-70 de angajati. Vom dezvolta o retea de consultanti in Bucuresti, Constanta, Timisoara, Brasov si Cluj, care vor vinde doar employee benefits pentru IMM-uri", a declarat pentru ZF Theodor Alexandrescu, directorul general al AIG Life.
In prezent, majoritatea companiilor mari ofera beneficii de acest tip angajatilor, la nivelul companiilor medii si mici aceasta practica fiind inca slab dezvoltata.
"Avem acum 260 de companii care cumpara asigurari pentru angajati de la noi, multe dintre ele fiind multinationale, insa vrem sa intram si pe piata companiilor mici si mijlocii, cu actionariat romanesc", spune Alexandrescu. El considera ca dezvoltarea pe acest segment nu se va vedea imediat in cifra de afaceri a AIG Life. "Exista o intarziere de 6-9 luni pana apar primele reactii din partea angajatorilor, pentru ca firmele trebuie sa isi bugeteze cheltuielile cu aceste beneficii", explica seful AIG Life.
Pentru a-si completa oferta de employee benefits, AIG Life va intra in a doua jumatate a acestui an pe piata pensiilor facultative (pilonul III), prin lansarea a 2-3 fonduri cu diferite grade de risc. In prezent, pe aceasta piata activeaza companiile Allianz-Tiriac Pensii Private, ING Asigurari de Viata, BCR Asigurari de Viata, Aviva Asigurari de Viata si OTP Garancia.
"Asteptam anumite imbunatatiri ale legii, cum ar fi cresterea