Haideti sa comparam, in lumea reala, o zi la plaja pentru omul de rand si pentru cel care are un cont cu multe zerouri: primul isi va bate capul cu parcarea si toaletele publice, in timp ce bogatasul va lasa valetului cheile de la masina si se va relaxa intr-un sezlong cu rezervare, pe o plaja privata. Online, lucrurile stau cam la fel, arata corbes.com.
Desi odata internetul parea sa fi ramas ultimul loc in care statutul nu conta, elita cauta acum retele prin care sa stabileasca legaturi cu oameni de acelasi rang. Au lasat retelele Facebook si LinkedIn pentru 'pleava'.
"A durat ceva timp pana cand consumatorii instariti au inceput sa foloseasca retelele sociale, deoarece principala lor ingrijorare era pastrarea informatiilor care au caracter personal", spune Milton Pedraza, Director al Luxury Institute. Aceasta este o companie din New York care cauta persoane cu un cuvant greu de spus, financiar vorbind, in dezvoltarea domeniilor online.
"Acum vor insa sa profite de toate avantajele retelelor online. Daca inainte puteau socializa doar in cadrul intalnirilor internationale care aveau loc o data pe an, acum pot lua legatura cu oameni asemanatori din Dubai sau din orice alt punct al lumii", a mai spus Pedraza.
Inscrierea persoanelor cu venituri foarte ridicate in retelele online este in crestere, conform unui sondaj intocmit de Luxury Institute. Daca in 2007 doar 27% dintre cei care incasau mai mult de 150.000 dolari pe an spuneau ca s-au inscris intr-o retea sociala, in 2008 procentul a crescut la 60%.
16% dintre ei foloseau MySpace, 13% LinkedIn si 11% Facebook. "Din pacate, prea multe cereri de prietenie, persoane care, odata adaugate in lista nu mai dau niciun semn, precum si lipsa de intimitate fac ca site-urile exclusiviste sa fie mult mai atragatoare pentru acest target", spune Pedraza.
O noua sp