Narcis Mihai, country manager al distribuitorului de bunuri de larg consum Lekkerland Romania, spune ca o infrastructura mai dezvoltata in Romania ar reduce costurile de distributie cu 10% fata de nivelul actual.
Compania germana Lekkerland Convenience a inregistrat anul trecut a rata de crestere a afacerilor de 74% fata de 2006, de aproape patru ori mai mare decat media pietei de profil, insa Narcis Mihai spune ca nu poate miza pe acelasi ritm in 2008.
"Anul a inceput destul de dificil. Aprecierea monedei euro ne-a afectat mult pe partea de costuri de transport. Salariile au crescut cu peste 10%, mai ales ca noi urmarim sa ne pozitionam salariile peste media pietei", spune Mihai.
Cu toate acestea, distribuitorul asteapta rate de crestere insemnate in urmatorii ani, vizand trecerea pragului de vanzari de 100 mil. euro in 2010-2011, dupa ce anul trecut a raportat o cifra de afaceri de 54 mil. euro.
Lekkerland a intrat pe piata romaneasca prin preluarea diviziei Macromex Convenience, specializata in distributia bunurilor de larg consum in retelele mari de benzinarii. In primul an de operare pe piata locala (2006), compania germana a raportat o cifra de afaceri de 31 mil. euro, de aproape trei ori mai mare decat valoarea vanzarilor realizate in perioada anterioara de divizia Macromex. Distribuitorul a ajuns in prezent la 200 de angajati, fata de 50 in anul 2005.
In cel de-al doilea an de operare la nivel local, Lekkerland a trecut pe profit, unul dintre factorii determinanti fiind schimbarea structurii vanzarilor. Mihai nu a comunicat detalii privind profitul companiei din 2007, insa a precizat ca nivelul acestuia nu este insemnat. "Am crescut cel mai mult pe segmentele food (produse alimentare) si non-food (produse nealimentare), unde marjele de castig sunt mai bune decat in cazul tutunului. Daca in anul 2005, ponderea in v