Statistica europeană arată că, în România, consumul rămâne principalul motor al afacerilor Anul trecut, puţine ţări din UE au avut ritmuri mai mari decât România în materie de
Statistica europeană arată că, în România, consumul rămâne principalul motor al afacerilor
Anul trecut, puţine ţări din UE au avut ritmuri mai mari decât România în materie de creşteri ale afacerilor din domeniul serviciilor. Consumismul este la noi încă tânăr şi viguros.
Serviciul de statistică al Comisiei Europene a prezentat, săptămâna trecută, un tablou al evoluţiei principalelor pieţe de servicii din statele membre şi la nivelul UE. Indicii care arată creşterea afacerilor furnizorilor de servicii de la noi au avut, anul trecut, printre cele mai mari salturi din Europa. Datele sunt cu atât mai relevante, cu cât sunt prezentate creşterile reale, care nu ţin cont de inflaţie (preţurile fiind constante).
Spre exemplu, la nivelul EU-27, în trimestrul al treilea al anului trecut, comparativ cu trimestrul al doilea, veniturile din comerţul cu autovehicule au crescut cu 1,3% (1% în zona euro). Dar, notează Eurostat, cea mai rapidă creştere între statele membre s-a înregistrat în România (11%). Cu o creştere de peste 5% s-au mai plasat doar Slovenia , Lituania şi Estonia.
Creşterea sectorului de retail a continuat în întreaga Europă, dar, evident, nu în ritmurile înregistrate în România. Creşterea din primul trimestru al anului trecut a fost de 22%, iar în ultimul trimestru, de 6%. În domeniul transportului autohton, evoluţia este diferită. O creştere susţinută au avut transportul terestru şi cel pe apă. În ce priveşte transportul aerian, după mici scăderi începute în 2006, din a doua parte a anului trecut afacerile au revenit în forţă ( 45% - creştere în trimestrul al treilea).
Creşterile sunt foarte mari când vine vorba de domenii precum comunicaţii, IT şi