Carrefour, liderul segmentului de hipermarketuri de pe piata locala, a inregistrat anul trecut o crestere de 33% a profitului operational curent in Romania, pana la 31,4 mil. euro, la o cifra de afaceri fara taxe de 731,1 mil. euro, se arata in raportul f
Rezultatul net al companiei, care la finele lui 2007 numara 11 unitati, s-a majorat anul trecut cu 22,3% fata de perioada anterioara, ritm care reprezinta circa jumatate din avansul inregistrat de vanzarile retelei la nivel local in acelasi interval. In valoare, profitul net s-a ridicat la 21,9 mil. euro, fata de 17,9 mil. euro in 2006.
"In Romania, marja comerciala s-a majorat ca efect al sinergiilor dintre compania locala si grupul Carrefour (datorate in special importurilor) si al extinderii retelei", se arata in raportul financiar al Hyparlo.
La inceputul anului, Carrefour a raportat in Romania o cifra de afaceri de 866 mil. euro, valoare ce include taxele aferente (TVA).
Hyparlo opereaza 12 magazine Carrefour in Franta si reteaua Carrefour din Romania. Grupul francez a preluat integral compania Hyparlo - cel mai mare francizat al sau si cel care opera hipermarketurile Carrefour de pe piata romaneasca - la inceputul anului 2006, moment care a marcat accelerarea expansiunii retailerului pe piata locala. Raportul prezentat recent de Hyparlo a fost construit dupa standardele internationale de raportare financiara IFRS, ceea ce face ca aceste cifre sa difere de cele raportate de companie catre Ministerul de Finante. Anul trecut, evolutia vanzarilor Carrefour in Romania s-a datorat in mare parte extinderii retelei de hipermarketuri cu 4 unitati, dintre care trei au fost deschise in ultimul trimestru al lui 2007. Valoarea in-vestitiilor in expansiune a fost de 80 mil. euro in 2007, potrivit datelor companiei.
"Compania Carrefour Romania a semnat un contract de imprumut cu