Anul acesta, de Paşte, românii au cheltuit de două ori mai mulţi bani la cumpărături decît în 2007. Potrivit rapoartelor de vînzări ale comercianţilor, românii au cumpărat 7,5 milioane de cozonaci, 10 milioane de sticle cu vin şi 50 de milioane de ouă, în valoare de 200 de milioane de euro! După ce au tras linie, administratorii marilor magazine s-au declarat mulţumiţi de cum au mers vînzările. Nu la fel de mulţumiţi sînt crescătorii de animale, care s-au plîns că vînzarea a stat mult mai prost decît anul trecut, carnea de miel fiind prea scumpă. Şi cumpărăturile online cu plata prin card efectuate în România în perioada premergătoare sărbătorilor de Paşte au crescut cu peste 50% faţă de intervalul similar din anul trecut, ajungînd pînă la 3,8 milioane euro. Principalele produse şi servicii comercializate în această perioadă au fost cele din industria telecom, produse IT&C, cărţi, jucării şi bilete la spectacole. Pachetele turistice şi biletele de avion au avut, de asemenea, o pondere importantă, acestea fiind însă achiziţionate în lunile anterioare pentru perioada ce include Paştele şi 1 mai.
Autori: Virgil TATARU
Anul acesta, de Paşte, românii au cheltuit de două ori mai mulţi bani la cumpărături decît în 2007. Potrivit rapoartelor de vînzări ale comercianţilor, românii au cumpărat 7,5 milioane de cozonaci, 10 milioane de sticle cu vin şi 50 de milioane de ouă, în valoare de 200 de milioane de euro! După ce au tras linie, administratorii marilor magazine s-au declarat mulţumiţi de cum au mers vînzările. Nu la fel de mulţumiţi sînt crescătorii de animale, care s-au plîns că vînzarea a stat mult mai prost decît anul trecut, carnea de miel fiind prea scumpă. Şi cumpărăturile online cu plata prin card efectuate în România în perioada premergătoare sărbătorilor de Paşte au crescut cu peste 50% faţă de intervalul similar din anul trecu