Platformele de microblogging, în frunte cu Twitter, îţi permit să spui cum îţi merge, în maximum 140 de caractere.
Acum la modă nu mai este atât de mult blogul, ci microblogul. Fenomenul a ajuns în România şi, de câteva luni, tema este tot mai discutată. Există din ce în ce mai mulţi utilizatori de Twitter - primul şi cel mai „tare“ serviciu de acest tip din lume.
„Ce mai faci?“, în 140 de caractere
La Twitter, sistemul e simplu: îţi faci un cont şi începi să vorbeşti, pui linkuri către site-uri şi fotografii sau clipuri interesante.
Este important câţi oameni te urmăresc şi câţi urmăreşti tu. Dacă te supără un utilizator, poţi înceta să-l mai urmăreşti şi-i poţi bloca şi tu pe utilizatorii nedoriţi, în aşa fel încât aceştia să nu mai poată citi „status“-urile tale.
Mesajele pot fi trimise direct de pe site-ul Twitter.com, de pe alte site-uri compatibile sau de pe un dispozitiv mobil.
Poţi comunica direct cu un anumit utilizator fără ca alţii să vă vadă conversaţia şi poţi da replici unor membri folosind prefixul „@nume“. La ce foloseşte Twitter? „Pentru mine e un instrument util de promovare pentru ceea ce fac şi de anunţare a ştirilor atunci când nu sunt în faţa calculatorului“, spune Cristian Manafu, blogger şi patronul companiei Manafu Media.
Variantă românească
Cirip.ro este inspirat de Twitter şi a fost lansat de Timsoft în luna martie. Are tot ceea ce există la Twitter, dar şi unele inovaţii: urmărirea unor surse RSS cu ştiri, bloguri etc., posibilitatea de a „ciripi“ în grupuri, localizarea pe Google Maps a regiunii de unde vin mesajele recente, topuri pe diverse criterii.
Pe Cirip.ro au cont din ce în ce mai mulţi români. Şi dacă a avut deja loc prima întâlnire în viaţa reală a utilizatorilor de Twitter, nu este greu de crezut că va exista ş