Businessul este tot mai competitiv. Mereu exista cineva care incearca sa iti fure oamenii, sa iti fure ideile, sa faca mai multi bani decat tine. Daca esti in afaceri, trebuie sa concurezi, adica trebuie sa livrezi valoare mai rapid, mai bine si mai iefti
In urma cu 35 de ani, Stephen Drotter facea parte dintr-un grup care punea bazele planului de succesiune in cadrul General Electric, sistem care functioneaza si astazi si care a fost extins in mai multe corporatii din intreaga lume, ca Novartis, IBM sau Goodyear.
A facut 16 planuri de succesiune pentru pozitii de CEO, a refacut designul organizational al unora dintre cele mai mari companii din lume si este coautor al uneia dintre cele mai citite si, in acelasi timp, al uneia dintre cele mai simple carti despre leadership. A fost director executiv de resurse umane pentru INA Corporation, corporatie de servicii tehnologice, si mai apoi in cadrul bancii de investitii Chase Manhattan.
"Cresterea nu inseamna sa ajungi mai mare, ci sa faci lucrurile mai bine. Lucrez pe partea umana a businessului, care e tot un business, cu precizarea ca nu este vorba despre bani, ci despre oameni si despre felul in care pot fi cuantificate rolul si pozitia lor in organizatii", isi sintetizeaza ideile Stephen Drotter intr-un interviu acordat ZF.
Cum apar managerii slabi in organizatii
Totul incepe de la munca, spune Drotter. Daca vrem sa facem lucrurile mai repede, mai bine si mai rapid decat competitorii nostri, iar oamenii sunt in companii pentru a munci, atunci trebuie sa ne ajutam oamenii sa creasca. "Acesta este cel mai bun instrument pentru a concura in afaceri. Singul avantaj competitiv pentru business sunt oamenii."
Modelul lui Drotter, dezvoltat in cartea "The Leadership Pipeline: How to Build the Leadership Powered Company" ("Pepiniera de lideri: cum sa construiesti o c