După „Troilus şi Cresida“, în regia lui Declan Donnellan, vineri şi sâmbătă a venit rândul altor valoroşi regizori ai lumii să-şi aducă piesele pe scena craioveană. Seria „Mari regizori, mari spectacole, mari teatre ale Europei şi ale lumii“ a continuat în cadrul celei de-a VI-a ediţii a Festivalului Internaţional Shakespeare cu alte reprezentaţii de succes ale unor regizori renumiţi. Vineri seară a fost rândul lui Peter Brook. Teatrul Liric „Elena Teodorini“ şi-a deschis porţile pentru a găzdui reprezentaţia Teatrului „Bouffes du Nord“ din Paris, care există din 1076 şi care a fost redeschis de Brook în 1975. Publicul craiovean, deloc străin de scena „Legendei Marelui Inchizitor“ din „Fraţii Karamazov“ a lui Dostoievski, aştepta cu nerăbdare reprezentaţia, aşa cum a fost ea concepută de Peter Brook, după o adaptare realizată de Marie-Helene Estienne, în interpretarea lui Maurice Bénichou. Un decor simplu, două scaune, două personaje: Inchizitorul şi Iisus. Un monolog, întrucât cel ce îl întruchipa pe Mântuitor îşi privea calm inchizitorul, fără a scoate măcar un cuvânt. Un singur gest l-a surprins pe cel care, cu glasul când ridicat, când calm, încerca să caute răspunsuri, să convingă. Iisus a sărutat gura Inchizitorului. Şi atunci când sufletul acestuia a simţit fierbinţeala gestului, uşa temniţei s-a deschis, Iisus a fost eliberat, dar nu înainte de a i se cere să nu mai vină, niciodată.
Povestea lui Macbeth a reînviat
Şi dacă vineri frământările Inchizitorului au născut momente de cugetare, de întrebări şi analize în sufletul fiecărui spectator, povestea lui Macbeth, jucată sâmbătă seară pe scena Teatrului Naţional „Marin Sorescu“ din Craiova, a făcut ca sufletele să vibreze din nou. Genialul regizor lituanian Eimuntas Nekrosius a reuşit să încânte Craiova cu spectacolul său, „Macbeth“. Aplauzele au umplut sala minute în şir, la sfârşit de repreze