Edilii orăşelului de pe şoseaua Alexandriei susţin că investiţiile numeroase din ultimii ani au făcut ca toţi localnicii să aibă un loc de muncă După 1990, o serie de localităţi
Edilii orăşelului de pe şoseaua Alexandriei susţin că investiţiile numeroase din ultimii ani au făcut ca toţi localnicii să aibă un loc de muncă
După 1990, o serie de localităţi învecinate cu marile metropole au cunoscut o dezvoltare accentuată. În timp, acestea au devenit adevărate motoare de dezvoltare economică în regiune, mai ales pe segmentul imobiliar. Încet, încet, însă oraşele-satelit au atras şi investiţii semnificative în domeniul industrial şi al serviciilor. Un exemplu concret în acest sens este Mihăileşti-Giurgiu unde au fost construite fabrici, cartiere rezidenţiale şi hoteluri.
Mihăileşti este un orăşel din judeţul Giurgiu cu peste 8.000 de locuitori. A fost comună până în 1987, când a fost decretat peste noapte oraş. N-ai zice, dacă îl vezi. Are câteva blocuri, care nu sunt poziţionate la drumul european, ci undeva prin spate. Mai bine, pentru că acele blocuri, cu coteţe construite lângă ele şi hambare, cu găini şi câini vagabonzi şi acoperişuri de ţiglă care stau să cadă, amestecate cu cele de tablă galvanizată care acoperă numai un apartament de la etajul patru... nu fac cinste locului.
Ca să intri în oraş, treci peste un lac imens. Barajul de la Mihăileşti, construit pe râul Argeş, singura construcţie finalizată din proiectul canal Dunăre-Bucureşti. Pentru această lucrare, Ceauşescu a dat ordin ca două sate să fie rase de pe suprafaţa pământului. 240 de gospodării, care aparţineau comunei Mihăileşti de pe atunci, au primit ordin de sus să dispară. Cimitirele satelor Buda şi Ordoreanu au fost strămutate. "A fost plângerea şi scrâşnirea dinţilor", povesteşte un localnic care a avut casa în lac.
Poate că am fi trecut mai în viteză prin Mihăile