Piaţa dulciurilor a înregistrat anul trecut vânzări totale de circa 924, 5 milioane de lei (270 de milioane de euro), în creştere cu 27,4% faţă de 2007. Dulcele preferat al românilor este în continuare tableta de ciocolată, care a avut vânzări de aproape 400 de milioane de lei, în creştere cu 10% faţă de 2006, conform unui studiu Nielsen, citat de Mediafax. Pe locul doi în top sunt pralinele, cu vânzări de 132,6 milioane de lei, cu aproape 50% mai mult decât în anul precedent. Dintre toate ciocolatele, cea mai cumpărată a fost ciocolata cu lapte, care reprezintă 83,4% din totalul vânzărilor. Următoarele două locuri în topul vânzărilor sunt deţinute de batoanele de ciocolată, cu un avans de 69,4% în valoare, apropiindu-se de 100 milioane de lei, şi de către napolitanele învelite în ciocolată care au atins nivelul de 87 milioane de lei, în creştere cu 17,9%.
Din rândul batoanelor, românii le-au ales preponderent pe cele cu gramaj mai mic de 100 de grame, care au avut o cotă de 95%, în creştere de 0,4 puncte procentuale. Aceeaşi tendinţă s-a remarcat şi în cazul napolitanelor. În general, cea mai mare parte a vânzărilor de dulciuri s-a realizat anul trecut în magazinele alimentare, acestea fiind urmate de hiper- şi supermarketuri. Raportat pe tipuri de produse, din punct de vedere al volumului, bomboanele au deţinut cea mai mare pondere a vânzărilor în magazinele alimentare, în timp ce crema de ciocolată a avut cel mai ridicat procent pe categoria de hipermarketuri şi supermarketuri. (V.R.)
Piaţa dulciurilor a înregistrat anul trecut vânzări totale de circa 924, 5 milioane de lei (270 de milioane de euro), în creştere cu 27,4% faţă de 2007. Dulcele preferat al românilor este în continuare tableta de ciocolată, care a avut vânzări de aproape 400 de milioane de lei, în creştere cu 10% faţă de 2006, conform unui studiu Nielsen, citat de Mediafax. Pe locul do