Tot mai multe branduri internaţionale iau în considerare intrarea pe piaţa românească. Indiferent de domeniul în care activează, toate aceste companii au nevoie de spaţii de distribuţie de
Tot mai multe branduri internaţionale iau în considerare intrarea pe piaţa românească. Indiferent de domeniul în care activează, toate aceste companii au nevoie de spaţii de distribuţie de mari dimensiuni, pentru a face faţă unei cereri crescute de produse din partea lanţurilor de retail.
Capitala este, fără îndoială, nucleul în jurul căruia gravitează întreaga piaţă de logistică a ţării. Aici, cea mai mare cerere de spaţii industriale este generată de companiile mari. Potrivit lui Andre Hofer, directorul executiv al Eyemaxx, suprafeţele ample, de peste 3.000 de metri pătraţi, sunt cele mai căutate.
În acest context, Viorel Opaiţ, consultant în cadrul departamentului industrial al Colliers România, subliniază că proiectele din jurul Bucureştiului se adresează clienţilor mari, care au nevoie de spaţii de peste 1.500 metri pătraţi. Acesta precizează că, anul trecut, preferinţele clienţilor centrelor logistice moderne din Capitală s-au situat în jurul unei valori medii de 6.000 de metri pătraţi, ceea ce reprezintă o creştere faţă de 2006. Această evoluţie, precizează Opaiţ, se datorează unor contracte mari încheiate de operatori logistici sau retaileri, de peste 10.000 mp fiecare.
Depozitele vechi, singura opţiune pentru IMM
În ciuda faptului că jucătorii de pe piaţa industrială se concentrează asupra cererii generate de companiile mari, Andre Hofer subliniază că există, desigur, şi companii care au nevoie de suprafeţe mai mici.
Opaiţ precizează însă că cei ce caută spaţii cuprinse între 500-1.500 mp ocupă pentru moment proiecte de dimensiuni reduse sau spaţii vechi de depozitare.
Companiile mici formează deocamdată o nişă a