Actuala campanie electorala are toate sansele sa se transforme intr-un veritabil razboi de uzura, in care vor conta mai mult tehnicile de gherila si zimbetele in coltul gurii, decit solutiile la problemele iesenilor. Dupa mai putin de o saptamina de campanie electorala, partidele din Iasi nu par dispuse sa-si dezvaluie armele secrete. Isi patreaza staff-urile de campanie "asii" in mineca pentru ultimele zile, sau nici nu exista asa ceva ? De altfel, campania din acest an pentru alegerile locale pare mai putin propice programelor electorale elaborate si mai deschisa votului politic. Altadata, candidatii la Primarie prezentau opiniei publice caiete groase cu atragatoare oferte electorale. Se vorbea de metrouri, trenuri aeriene, aeroporturi uriase, canalizarea Bahluiului, salarii de zece ori mai mari pentru ieseni sau de mii de locuri de parcare. De primari puternici sau de primari de doi lei. Astazi, dupa 18 ani in care politicienii nu si-au respectat nici 1% dintre promisiunile electorale, multi candidati au intuit pericolul de a-si pierde in totalitate credibilitatea. De aceea, in acest an, partidele si reprezentantii lor s-au limitat la sloganuri, discursuri scurte si la unul, doua sau trei proiecte generale, mai mult sau mai putin de impact. Cu toate acestea, marile probleme ale Iasului, printre care infrastructura inapoiata si traficul infernal, lipsa investitiilor si veniturile prea mici ale iesenilor, ciinii fara stapin si regiile cu prea multi satrapi isi asteapta inca solutiile. In fapt, nu pe hirtie. Este evident ca, din nou, in aceasta campanie, tonul il va da - cel putin intr-o proportie importanta - votul politic. Alegatorii vor fi mai sensibili la culoarea partidelor decit la grosimea programelor electorale. In acest context, in mod normal, atuurile ar trebui sa fie de partea pedelistilor. In ultimii ani, PD-L este singurul partid care a crescut neconteni