CEC Bank a realizat in primele patru luni un profit brut de 57 de milioane de lei (echivalentul a 15,5 milioane de euro), respectiv mai mult de jumatate din castigul inregistrat pe intregul an 2007, de 91 de milioane de lei.
CEC Bank este noul nume al Casei de Economii si Consemnatiuni, procesul de rebranding fiind lansat ieri printr-o conferinta organiza la sediul bancii.
Radu Ghetea, presedintele CEC, a aratat ca procesul de rebranding, care se va intinde pana in 2010, va presupune cheltuieli de 50 de milioane de euro numai in cursul acestui an, insa acestea vor fi corelate cu evolutia afacerilor. "Nu se pune problema sa cheltuim fara sa avem suportul dezvoltarii activitatilor", a spus Radu Ghetea.
Schimbarea imaginii bancii va presupune, pe langa adoptarea numelui si schimbarea identitatii vizuale, si reamenajarea agentiilor, dar si restructurarea portofoliului de produse. "Dorim sa standardizam foarte mult produsele si sa le facem cat mai accesibile", a explicat Ghetea.
CEC a ramas in proprietatea statului, dupa ce procesul de privatizare a fost sistat in ultima etapa, la sfarsitul anului 2005. Banca a primit insa o noua strategie, care prevede orientarea catre clientii cu venituri modeste si sustinerea intreprinzatorilor din mediul rural. Totodata, se are in vedere si eficientizarea bancii, in conditiile in care banca intrase pe pierderi in anul 2005. "Oamenii cu venituri reduse, care sunt clientela noastra fidela, doresc in continuare produse simple, precum carnetul de economii", a aratat presedintele bancii.
Pana la sfarsitul acestui an, circa 600 de unitati vor fi renovate, urmand sa fie schimbate de la mobilier la tehnica de calcul si signalistica. CEC a lansat ieri si o serie de produse noi, de la o platforma de Internet-banking si credite ipotecare cu asigurare de viata la pachet, pana la credite de capital de lucru pentru co