Accesările pe internet, apelurile telefonice, emailul sau înregistrările video sunt tot atâtea variante prin care angajatorul monitorizează timpul petrecut de salariat la
Accesările pe internet, apelurile telefonice, emailul sau înregistrările video sunt tot atâtea variante prin care angajatorul monitorizează timpul petrecut de salariat la serviciu
Verificarea activităţii unui angajat la locul de muncă a devenit una dintre priorităţile angajatorilor activi pe plan local. Chiar dacă poate fi considerat un motiv de stres pentru angajat, monitorizarea prin diferite metode există, şi se face pentru a controla cât mai bine utilizarea timpului pe care un angajat îl are la dispoziţie pentru a-şi finaliza îndatoririle.
Cele mai frecvente metode pe care un angajator le are la dispoziţie pentru a verifica orice mişcare a angajatului său sunt supravegherea accesărilor pe internet, a apelurilor telefonice sau a emailului de serviciu. Oricare dintre metodele folosite implică o invadare a spaţiului individului, şi, implicit, dreptul său la viaţa privată. Pe de altă parte, în timp ce angajatul îşi cere dreptul, compania vrea pe cât posibil să-şi asigure integritatea resurselor umane şi informatice.
Companiile nu îşi anunţă angajaţii
Potrivit unui studiu efectuat de echipa HR România, pe un eşantion de aproximativ 300 de persoane, în marea lor majoritate manageri de nivel mediu şi specialişti în diferite domenii de activitate, în numeroase cazuri companiile şi-au instalat sisteme de monitorizare a activităţii angajaţilor, fără însă ca aceştia să fie înştiinţaţi despre această măsură. 18,98% din cei intervievaţi au declarat faptul că în companiile în care activează nu se aplică nicio metodă de monitorizare.
În schimb, 47,12% din eşantion recunosc că le este urmărită activitatea. Există situaţii în care angajaţii au auzit din "surse" că sunt ur