Drumurile Naţionale şi Poliţia Rutieră au decis, în urmă cu aproximativ trei săptămâni, limitarea traficului greu pe Drumul Naţional 67C, între Novaci şi Rânca. „S-a restricţionat circulaţia maşinilor de marfă la 3,5 tone în condiţiile în care nu există nici un pod pe acest traseu, iar în Rânca sunt o serie de pensiuni turistice în construcţie. Unele au fost finanţate cu fonduri structurale SAPARD şi au un termen de finalizare scurt: maximum doi ani, sub sancţiunea returnării banilor. În Rânca nu se poate construi decât timp de şase luni pe an, aşadar, aşa că din doi ani calendaristici rămân doar 12 luni. Toată lumea se întreabă acum cât va dura această restricţie. 3,5 tone înseamnă că un camion mic, gol, fără încărcătură, nu are voie să urce în munte, iar dacă a urcat înainte de restricţionare, nu mai are voie să coboare, căci cântăreşte şapte-opt tone. Restricţie la 3,5 tone înseamnă că nici o dubiţă cu materiale nu poate urca în munte“, a declarat Adelin Maria, unul dintre cei nemulţumiţi de situaţia drumului Novaci - Rânca.
Zece proiecte, în pericol Cei care au afaceri sau contracte în zonă sunt nemulţumiţi de situaţia creată prin limitarea traficului greu pe Drumul Naţional 67C. Oamenii se tem că nu îşi vor putea respecta angajamentele şi nu vor mai putea obţine, prin programul SAPARD, banii de la Uniunea Europeană. Aceeaşi temere este împărtăşită şi de conducerea Oficiului Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (OJPDRP) Gorj. Florin Ninu, şeful Oficiului, a precizat că zece proiecte sunt în pericol de a fi blocate, întrucât, în condiţiile restricţiei, constructorii nu au posibilitatea să îşi respecte angajamentele prevăzute în contracte: „La Rânca există 38 de proiecte de pensiuni edificate în cadrul programului SAPARD: şase sunt finalizate, iar zece se află la prima cerere de finanţare. Aceasta înseamnă o treime din total şi 30-35% din con