Marca cehă a detronat-o pe cea franceză de pe prima treaptă a importurilor de autoturisme din primul trimestru, dar partida nu este încă tranşată. Atacanţii pregătiţi să intre în teren pot schimba cursul jocului. De ani buni, în spatele cifrelor impresionante care se vehiculează pe piaţa auto în ceea ce priveşte numărul de autoturisme vândute, se duce o luptă strânsă între două mărci care mizează pe clase auto asemănătoare şi pe acelaşi grup de clienţi. Ren
Marca cehă a detronat-o pe cea franceză de pe prima treaptă a importurilor de autoturisme din primul trimestru, dar partida nu este încă tranşată. Atacanţii pregătiţi să intre în teren pot schimba cursul jocului.
De ani buni, în spatele cifrelor impresionante care se vehiculează pe piaţa auto în ceea ce priveşte numărul de autoturisme vândute, se duce o luptă strânsă între două mărci care mizează pe clase auto asemănătoare şi pe acelaşi grup de clienţi. Renault, liderul pieţei auto de import în ultimii ani, a reuşit contraperformanţa de a pierde, în perioada ianuarie-martie 2008, nu mai puţin de 1,5% din cota de piaţă deţinută în urmă cu un an, în timp ce rivalii de la Skoda au avansat cu 0,3%, plasându-se în acest moment pe prima poziţie.
Este interesant de observat că, în ultimii cinci ani, evoluţia celor două mărci a fost destul de diferită. Dacă în trimestrul întâi din 2004 ambele aveau linii de clasament aproape identice, fiind despărţite numai vreo 150 de unităţi, în 2005 sorţii au surâs francezilor care, graţie modelului Mégane II, au reuşit să se distanţeze de cehi cu 2,5% din piaţă. În martie 2006, însă, totul era dat peste cap şi Skoda trecea în fruntea importatorilor. Bucurie de scurtă durată pentru cehi, pentru că la finalul anului erau depăşiţi din nou de Renault, deşi cu numai 0,3%.
În 2007, graţi