Prin Terminalul de la Craiova al Bursei de Mărfuri se tranzacţionează bunuri, lucrări, din ce în ce mai multe servicii şi combustibili. Avantajele sunt multiple: pentru cumpărători - preţuri mai mici, pentru vânzători - contracte certe.Companiile din Oltenia şi autorităţile publice locale vând, respectiv cumpără aproape orice prin intermediul Bursei Române de Mărfuri (BRM). Sistemul, care în urmă cu doi-trei ani era privit cu reticenţă de mediul de afaceri, are acum destul de mulţi adepţi în sud-vestul ţării, în special în Dolj, după cum susţin reprezentanţii Terminalului Bursei de Mărfuri de la Craiova, organizat în cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie „Oltenia“. „În urmă cu câţiva ani, piaţa era oarecum închisă. Autorităţile publice aveau doar clienţii lor fideli cu care lucrau. Acum se observă o deschidere mai mare şi din partea firmelor, şi a autorităţilor“, a susţinut Mihaela Şerban, consilier juridic în cadrul Terminalului Bursei de Mărfuri de la Craiova. Există două tipuri de proceduri pe Bursă: cea clasică de licitaţii şi achiziţii publice, desfăşurată pe baza ordonanţei guvernamentale privind achiziţiile publice, şi cea bursieră, care funcţionează pe baza Regulamentului Bursei Române de Mărfuri (BRM) Bucureşti. La Terminalul din Craiova s-au tranzacţionat anul acesta mărfuri şi servicii în valoare de peste 2,1 milioane de euro fără TVA, adică peste 7,76 milioane de lei, în 70 de proceduri de licitaţie. Cele mai tranzacţionate bunuri sunt combustibili, balast pentru construcţii, bitum, chiar şi deşeuri de fier, produse diverse pentru spitale, pentru CFR şi alte autorităţi publice. La capitolul servicii se vinde aproape orice, iar piaţa este deschisă: servicii de pază, de elaborare de proiecte de mediu, de curăţenie, de întreţinere a calculatoarelor, a imprimantelor. Mai nou, chiar transportul de valori a fost scos la licitaţie. Terminalul de la Craiov