Comisia Europeană a autorizat un ajutor regional pe care Guvernul României îl acordă Ford pentru investiţiile de la Craiova. Dacă până acum comisarul pentru concurenţă Neelie Kroes a avut multe de reproşat autorităţilor române, de această dată, poziţia ei a fost mai mult decât prietenoasă. „Am plăcerea să aprob ajutoarele pentru aceste importante proiecte de investiţii, care, după cum se estimează, vor crea peste 40.000 de locuri de muncă în regiunea Craio
Comisia Europeană a autorizat un ajutor regional pe care Guvernul României îl acordă Ford pentru investiţiile de la Craiova.
Dacă până acum comisarul pentru concurenţă Neelie Kroes a avut multe de reproşat autorităţilor române, de această dată, poziţia ei a fost mai mult decât prietenoasă. „Am plăcerea să aprob ajutoarele pentru aceste importante proiecte de investiţii, care, după cum se estimează, vor crea peste 40.000 de locuri de muncă în regiunea Craiovei“, a declarat oficialul CE. Această curtoazie, deşi surprinzătoare, vine ca urmare a faptului că, de această dată, ambele părţi implicate în procesul de privatizare au ştiut să îşi facă temele fără a uita să notifice în timp util ajutorul şi fără a se ascunde după hârtii.
Conform CE, proiectele de investiţii ale firmei Ford vizează extinderea, modernizarea şi renovarea a două uzine existente care au fost achiziţionate de americani pentru producţia de vehicule şi motoare. Costurile totale ale investiţiilor luate în considerare la calcularea cuantumului ajutoarelor sunt de 435 de milioane de euro pentru uzina de vehicule şi alte 165 de milioane pentru cea de motoare. Statul român va adăuga la aceste investiţii 94 de milioane pentru fabrica de vehicule şi respectiv 49 de milioane de euro pentru uzina de motoare.
Dacă luăm în calcul numai fondurile care au circu