Asociaţia Pro Democraţia (APD) a lansat campania de monitorizare a cheltuielilor principalelor partide politice în campania electorală pentru alegerile locale din 1 şi 15 iunie. În perioada 2 mai – 15 iunie 2008, APD va monitoriza cheltuielile de campanie ale partidelor politice cu promovarea outdoor în Braşov, Bucureşti, Constanţa, Cluj-Napoca, Craiova, Focşani, Iaşi şi cu publicitatea electorală în presa scrisă centrală şi locală din cele şapte localităţi.
Astfel, organizaţia insistă asupra obligativităţii impuse de Legea 334/2006 privind finanţarea activităţilor partidelor politice şi a campaniei electorale de a imprima, pe toate materialele de campanie electorală, denumirea operatorului economic care le-a realizat, precum şi asupra respectării limitelor maxime admise prin lege pentru cheltuielie de campanie.
Candidaţii la funcţia pentru Primăria Generală a Capitalei vor fi nevoiţi să se limiteze la pragul de 5.000.000 RON, cei care tânjesc după fotoliul de primar al unui sector din Bucureşti, al unui municipiu sau al unui oraş au un plafon maxim de 1.250.000 RON.
Un viitor primar de comună are voie să cheltuie maxim 15.000 RON, un consilier judeţean sau consilier local în Consiliul General al Municipiului Bucureşti are o limită de 25.000 RON, iar un consilier local în municipii reşedinţă de judeţ şi în sectoarele municipiului Bucureşti se va rezuma la 15.000 RON. Un consilier local în municipii şi oraşe va trebui să respecte un plafon de 12.500 RON, iar consilierii locali în comune unul de 10.000 RON. Campania se derulează în cadrul proiectului „Transparenţă şi control în finanţarea partidelor politice”, implementat de către Asociaţia Pro Democraţia şi finanţat de către Uniunea Europeană prin programul Programul Phare 2005 - Consolidarea Democraţiei în România.
(14:35)