Pe o piaţă tot mai competitivă, detailiştii şi-au majorat de cinci ori investiţiile în advertising, în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Dacă în primul trimestru din 2007 cheltuielile brute pentru publicitate în mass-media tradiţională (presă scrisă, radio şi televiziune) făcute de reţelele de magazine de tip hipermarket şi cash&carry s-au ridicat la circa 1,17 milioane de euro, companiile de profil au investit în pe
Pe o piaţă tot mai competitivă, detailiştii şi-au majorat de cinci ori investiţiile în advertising, în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Dacă în primul trimestru din 2007 cheltuielile brute pentru publicitate în mass-media tradiţională (presă scrisă, radio şi televiziune) făcute de reţelele de magazine de tip hipermarket şi cash&carry s-au ridicat la circa 1,17 milioane de euro, companiile de profil au investit în perioada echivalentă din acest an de aproape şase ori mai mult, ajungând la un total de 5,96 milioane de euro. Aceste sume reprezintă bugetele brute, la rate-card, şi nu includ discounturile pe care clienţii de publicitate le obţin în negocierile de preţ cu trusturile de presă. Astfel că sumele reale cheltuite de un client de publicitate pot fi cu 50% sau chiar 80% mai mici, în funcţie de bugetele investite. În privinţa evoluţiei nete a cheltuielilor, Cezar Batog, managing director al agenţiei de media Optimedia, remarcă o dublare a investiţiilor acestor advertiseri în 2007 comparativ cu anul precedent, iar pentru acest an, se aşteaptă la o creştere de 30%.
Radioul, cel mai folosit canal de comunicare al retailerilor
În primele trei luni ale lui 2008, cele mai mari cheltuieli pentru publicitate în mass-media le-a avut brandul de magazine real,- (cu 4,9