Una din zece maşini vândute în România are tracţiune integrală, iar propulsia diesel este prezentă pe 85% dintre acestea. Crossoverele câştigă tot mai mult teren în segmentul SUV. Românii sunt înnebuniţi după SUV-uri. Dacă în martie 2007 numai 8,6% dintre cele 38.177 de autoturisme importate intrau în această categorie, la sfârşitul primului trimestru din acest an procentajul a urcat la 10,5%. Odată cu această creştere, segmentul Sport Utility Vehicle din ţara no
Una din zece maşini vândute în România are tracţiune integrală, iar propulsia diesel este prezentă pe 85% dintre acestea. Crossoverele câştigă tot mai mult teren în segmentul SUV.
Românii sunt înnebuniţi după SUV-uri. Dacă în martie 2007 numai 8,6% dintre cele 38.177 de autoturisme importate intrau în această categorie, la sfârşitul primului trimestru din acest an procentajul a urcat la 10,5%. Odată cu această creştere, segmentul Sport Utility Vehicle din ţara noastră a devenit chiar mai important decât în alte state din Europa, unde cota de piaţă a maşinilor cu tracţiune integrală nu depăşeşte 8%. Conform importatorilor, motivul principal al creşterii acestei clase este legat de infrastructura rutieră precară de la noi şi de imaginea de siguranţă pe care o oferă vehiculele de acest tip. De altfel, o prognoză a companiei Dan Vardie Consult prevede o creştere cu circa 65% a segmentului SUV în 2008 faţă de anul anterior, aceasta fiind clasa cu cel mai puternic avans.
De la off-roader la cross-over
Majoritatea celor implicaţi în afaceri cu maşini sunt convinşi că SUV-urile vor continua să reprezinte zona cu cea mai mare creştere şi în viitor, şi dacă privim evoluţia din ultimii ani nu putem decât să le dăm dreptate. Conform Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), din 2000 şi până acu