Organizat de Primăria Municipiului Bucureşti prin ARCUB şi Fundaţia Open Art, în cadrul manifestării „Primăvara culturală bucureşteană“, Jazzy Spring, ajuns la a treia ediţie (7-20 mai), mi se pare într-adevăr „The Greatest Jazz Event in Bucharest“, desigur, ca eveniment festivalier. Şi asta pentru că, în curînd, vine la Sala Palatului John McLaughlin, iar pentru toamnă, se anunţă ceva şi mai grandios… Aşadar, Jazzy Spring, ca şi la ediţiile precedente, şi-a propus să aducă pe cei mai reprezentativi muzicieni români, iar din străinătate, cîteva dintre cele mai importante proiecte pentru curentele moderne, contemporane. Reuşita acestui demers se datorează în primul rînd iniţiatorului şi directorului artistic al acestui festival, Mircea Tiberian, apoi, din punct de vedere organizatoric, producătorului Ioan Cristescu şi, nu în ultimul rînd, echipei de la ARCUB cu care aceştia au colaborat. Interesantă şi lăudabilă este maniera în care organizatorii au reuşit să-i cupleze pe tinerii muzicieni români în acest angrenaj sonor, fie că este vorba de formaţii de sine stătătoare, fie de grupuri mixte, tineri împreună cu ceva mai vîrstnici. Mă refer la Grupul RE-BOP UNIT, care îi are în componenţă pe Cătălin Milea (saxofon) şi George Dumitriu (chitară), studenţi de la Conservatorul Regal din Groningen, Olanda, evident, în plin progres, inspiraţi în compoziţii şi improvizaţii, dar din păcate cu o secţie ritmică nu îndeajuns de penetrantă, de viguroasă. Apoi, solista vocală Hariclea Bădescu, „una dintre cele mai plăcute şi surprinzătoare apariţii pe scena jazzului românesc din ultimii ani“, „o certitudine a muzicii de jazz de la noi“ (caiet-program), care merita un loc pe podium, şi aceşti parteneri redutabili precum Sorin Terinte (pian), Pedro Negrescu (contrabas) şi Eugen Nichiteanu (baterie). Generaţiei tinere îi aparţin şi basistul Răzvan Cojanu şi bateristul Laurenţiu Zmău,