Nu poate parlamentarul da o lege care sa-l plaseze deasupra legii, definitiv si fara recurs de la procurori sau opinia publica? Aceasta este de fapt tema la care vor raspunde comisiile ad-hoc constituite pentru studiul unor dosare de ministri. La problema asta ei s-au antepronuntat demult, la fel si opinia publica, astfel ca decizia previzibila pe care o vor lua va mai da o lovitura de harlet la temelia stimei romanului fata de alesii sai, alimentand noi valuri de neincredere, ba chiar si de ura fata de reprezentantii nostri si noi nostalgii dupa sisteme politice fara reprezentanti. Cu alte cuvinte, dandu-i apa la moara lui Basescu, singurul care capitalizeaza ceva de pe urma porcariei parlamentare, pentru ca el intrupeaza visele populiste ale romanului, de democratie fara intermediari, doar cu liderii si poporul.
Dar ce se intampla in Parlament capata o importanta secundara avand in vedere faptul ca suntem intr-un an electoral. Ce fac procurorii sau judecatorii, la fel. Vin alegerile. Cum bine a spus dl Bogdan Olteanu, noul teoretician al imoralitatii politice de la noi (se vede ca nu avea nevoie de doctoratul de la care a fost dat afara de la UBB pentru a exprima foarte coerent aceasta filosofie), votantul este cel care va judeca. Pana atunci, ca sa citez din dl Olteanu, "toti sunt nevinovati. si primarul de Arad, si primarul de Ramnicu Valcea, si domnul Morega se bucurau de prezumtia de nevinovatie. Cetatenii vor judeca, cetatenii vor vota, cetatenii vor spune daca au incredere sau n-au incredere in Morega, in Falca, in Gutau de la Ramnicu Valcea". Asa e. Mai ales ca, pentru prima data, profitand de curentul de opinie in favoarea votului uninominal, dorit de opinia publica la noi cam tot cu atat discernamant ca printesa care-l dorea pe luceafar, vor fi alesi direct si presedintii de consilii judetene. si primarii, in doua tururi, si presedintii de CJ,