Standul României a prins un loc mai vizibil, graţie Palme d’Or-ului de anul trecut. Peste 70 de cineaşti şi producători români vin la festival.
Pentru al treilea an consecutiv, România îşi vinde filmele şi potenţialul cinematografic la Marché du Film al Festivalului de la Cannes, între 14 şi 25 mai. Ţara noastră va avea propriul pavilion în spaţiul Village Internaţional, locul unde vor negocia filme 8.000 de profesionişti din 93 de ţări.
Cu Palme d’Or-ul obţinut anul trecut de Cristian Mungiu, pavilionul a prins un loc „mai în faţă“: „Datorită Palme d’Or-ului, am putut negocia să ne mutăm pavilionul într-un loc mult mai vizibil şi cu siguranţă vom avea mult mai mulţi vizitatori decât anul trecut“, a detaliat Mihai Gligor, de la Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc (APFR), cea care amenajează, de trei ani, standul României. E pentru prima dată însă când e şi singurul organizator. Costurile participării noastre la Cannes - standul şi petrecerea de pe 16 mai - se ridică la 85.000 de euro. Din aceştia, 60.000 de euro provin de la Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), iar restul de la Institutul Cultural Român din Paris şi sponsori privaţi. Doar chiria standului, o încăpere cu o terasă care dă spre plajă, de 40 m2, costă 20.000 de euro.
Petrecere cu 300 de invitaţi
„Încă negociem petrecerea, pentru că totul este extrem de scump. Ca să închiriezi un simplu cablu de internet te costă 50 de euro şi sunt foarte multe lucruri pe care nu le poţi aduce din România, eşti nevoit să le iei de acolo“, a explicat Mihai Gligor. Petrecerea românilor e programată pe 16 mai, imediat după premiera filmului „Boogie“ al lui Radu Muntean, în secţiunea Quinzaine des Réalisateurs. „Vom da o megapetrecere pe plajă, exact în faţa Hotelului Carlton. Există o listă de circa 300 de invitaţi, de oameni pe care vrem să-i atragem: cât ma