Teoretic, de acum e mai simplu. Cine vrea un Ferrari poate să-l cumpere din Otopeni. Dacă are bani. Şi, important, dacă vrea şi constructorul.
Clubul posesorilor de Ferrari se va lărgi cu câţiva zeci de noi membri din România în următorii ani. Legendarul constructor italian şi-a deschis săptămâna aceasta un showroom oficial vizavi de Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“ din Otopeni.
Chiar dacă, potrivit bossului Luca di Montezemolo, românii „au stofă“ de posesori de Ferrari, nu orice doritor cu o valiză de bani îşi va putea satisface moftul. Potrivit tradiţiei, e nevoie ca Ferrari să îşi dorească la rândul său ca o anumită persoană să conducă un bolid fabricat la Maranello.
Pentru cine poate să creadă, Ferrari îşi permite să refuze între 150.000 şi 500.000 de euro, preţul unei maşini. Ştiind, desigur, că nu va rămâne cu marfa nevândută.
Producţia de aproximativ 6.000 de unităţi pe an se împarte între patru modele principale, de la care se poate derapa controlat către anumite serii speciale sau superlimitate.
430. Cel mai „accesibil“ model al gamei este şi cel mai orientat către performanţa pură. Are un motor V8 aspirat de 4.3 litri montat central, dar la vedere, sub o protecţ ie de sticlă. „Inima“ Ferrari-ului pompează 490 de cai-putere, la 8.500 rpm, către puntea spate, prin intermediul unei transmisii automate cu şase viteze. Şoferul poate selecta rapoartele prin intermediul unor padele amplasate în spatele volanului, întocmai ca piloţii monoposturilor Ferrari din Formula 1.
Performanţele sunt năucitoare. Sprintul de la zero la 100 km/h durează numai patru secunde! Cu start de pe loc, 430 acoperă un kilometru în 21,6 secunde. Viteza maximă: 315km/h. Consumul este pe măsură: 26,9 l/100 km în ciclu urban.
430 Spider. Este versiunea cabrio a modelului 430. Cel aflat la volan