Piata de retail din Romania: canalele traditionale (micile magazine de proximitate si pietele vor domina in continuare), dar vor pierde circa 10% din cota de piata in favoarea hipermarketurilor. In 2013, Grupul Metro va fi in continuare liderul pietei, ca vanzari, iar Carrefour va devansa Rewe Group. Unii jucatori de top pe piata est-europeana nu sunt inca interesati de Romania. Acestea sunt o parte din informatiile incluse intr-un studiu al companiei britanice Planet Retail, prezentat la Summitul Regional FMCG organizat de revista "Piata.
"In prezent, piata romaneasca este complet dominata de retailerii din Vest, fara niciun jucator local major. In urmatorii ani, piata va fi dominata in continuare de grupul Metro, dar este posibil sa-i scada cota de piata in favoarea hipermareturilor, supermagazinelor si magazinelor de tip discount.", se arata in studiul realizat de Planet Retail (vezi documentul atasat).
Acelasi studiu estimeaza ca, in 2013, vanzarile primilor 3 jucatori pe piata vor depasi 12 miliarde de euro. Cota de piata a canalelor traditionale va scadea de la 72% la circa 59% iar hipermarketurile is vor dubla cota, pana la 21,5%, mai arata studiul companiei britanice.
In Europa Centrala si de Est, acelasi studiu estimeaza ca Grupul Metro va pierde teren in fata Schwartz Group iar Carrefour va fi in continuare situat, ca valoare a vanzarilor, in urma grupului Tesco, acesta din urma nefiind prezent in Romania.
Tesco, jucator de top in centrul si estul Europei nu este interesat de Romania
Milos Ryba, analist la Planet Retail, a declarat ca Tesco, jucator de top pe piata Europei Centrale si de Est, nu este interesat sa se extinda in Romania.
"Mari retaileri au nu au inregistrat rezultatele la care se asteptau in tarile central-estice, asa ca nu cred ca intentioneaza sa intre pe piata romaneasca.