In zona de est a tarii, in orase precum Iasi, Suceava sau Bacau, piata centrelor comerciale s-a dezvoltat mult mai rapid decat in vestul tarii, in ciuda faptului ca salariile din regiunea Banat-Crisana sunt ceva mai mari decat in Moldova, potrivit datelor de la Statistica.
"Moldova are un profil de consumator mai orientat catre cumparaturi, desi, din punct de vedere economic, zona este mai slab dezvoltata. In vest, in schimb, locuitorii cheltuie banii pe lucruri mai durabile si, totodata, au tendinta sa economiseasca mai mult", apreciaza Luiza Moraru, head of retail department in cadrul firmei de consultanta imobiliara CB Richard Ellis Eurisko (CBRE Eurisko).
Astfel, in zona de vest a tarii, sunt in prezent operationale doar doua malluri - Iulius Mall Timisoara si Lotus Oradea -, in timp ce in Moldova sunt functionale cinci centre comerciale - Iulius Mall, Moldova Mall si Felicia Shopping City - la Iasi, Shopping City Suceava si Arena Mall la Bacau.
Avansul Moldovei se va mentine si se va consolida si in acest an, cand in vest este prevazuta inaugurarea a doar trei proiecte, in timp ce in est sunt prevazute spre deschidere noua centre comerciale.
Pe termen mediu, raportul s-ar putea echilibra, tinand cont ca in Arad, spre exemplu, au fost anuntate proiecte pentru sase centre comerciale, primul, Armonia Arad, urmand a fi inaugurat la sfarsitul acestei luni. In zona de est a tarii, in orase precum Iasi, Suceava sau Bacau, piata centrelor comerciale s-a dezvoltat mult mai rapid decat in vestul tarii, in ciuda faptului ca salariile din regiunea Banat-Crisana sunt ceva mai mari decat in Moldova, potrivit datelor de la Statistica.
"Moldova are un profil de consumator mai orientat catre cumparaturi, desi, din punct de vedere economic, zona este mai slab dezvoltata. In vest, in schimb, locuitorii cheltuie banii pe lucruri mai durabile si, totoda