Bancpost, filiala locala a grupului elen EFG Eurobank, a obtinut in primul trimestru un profit net de 10,6 milioane de euro, in crestere de aproape sase ori fata de rezultatul obtinut in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor publicate de banc
Activele Bancpost marcau in martie o crestere cu 67% fata de nivelul din urma cu un an, urcand la 4,68 miliarde de euro. Totalul include insa si sumele transferate din bilantul local al Bancpost catre banca-mama, in mod traditional datele raportate catre BNR fiind mai mici.
Majorarea profitului a fost permisa de cresterea rapida a veniturilor operationale, care au urcat cu 54%, pana la 73,9 milioane de euro. In schimb, cheltuielile operationale au crescut mai incet, in conditiile in care si reteaua s-a dezvoltat mai incet. Pe primele trei luni, Bancpost a inregistrat cheltuieli administrative de 47,9 milioane de euro, cu aproape 17% peste nivelul din aceeasi perioada a anului trecut.
Banca a incetinit extinderea retelei teritoriale.
La sfarsitul lui martie banca opera 249 de unitati de retail, fata de 209 cu un an inainte. Grecii mai au si 18 centre dedicate clientilor corporativi, numarul acestora dublandu-se fata de martie 2007. Cresterea bilantului a fost concentrata pe partea de active: creditele acordate de banca au urcat cu 79%, pana la 3,41 mld. euro. In acest timp sumele atrase de la clientela au crescut cu numai 27%, pana la 1,52 de miliarde de euro.
Astfel, Bancpost se numara printre bancile care au un raport credite/depozite foarte ridicat, de peste 220%, fiind dependenta de finantarile atrase de la actionari pentru a-si sustine activitatea.
Majoritatea bancilor din sistem se gasesc de altfel intr-o situatie similara, in conditiile in care in ultimii ani toti jucatorii s-au concentrat pe cresterea creditarii, pentru a castiga cota de piata.
La nivelul