Legislativul este acuzat că blochează un proiect de lege care ar urgenta exproprierile Legislaţia haotică, procedurile greoaie de expropriere, jocurile de interese şi contractele cu
Legislativul este acuzat că blochează un proiect de lege care ar urgenta exproprierile
Legislaţia haotică, procedurile greoaie de expropriere, jocurile de interese şi contractele cu dedicaţie ţin România blocată în proiecte de autostrăzi.
Ungurii, care au peste 700 de kilometri de autostradă, şi-au finalizat de mult proiectele şi ne aşteaptă la Szeged şi Debrecen pentru a ne conecta.
La noi, legea exproprierilor, considerată iniţial un atu în vederea deblocării lucrărilor de interes public, se dovedeşte ineficientă. Şi asta pentru că legea nu ia în calcul şi bâlbâielile administrative de la nivelul fiecărei primării. Pentru o autostradă de peste 100 de kilometri problema nu o reprezintă numai numărul mare de proprietari, ci şi încadrarea juridică a terenurilor.
Practica a arătat că autorităţile s-au chinuit aproape doi ani să lărgească cu o singură bandă DN 1, pe tronsonul Bucureşti - Otopeni. "Pentru a găsi şase proprietari pe DN 1 ne-au trebuit şapte luni", spune prefectul Cătălin Deaconescu, membru în Comisia de expropriere pe DN 1. El precizează că nu era vorba decât de teren pentru o bandă, însă cea mai mare problemă este găsirea proprietarului.
"S-au făcut puneri în posesie, iar fermierul sau proprietarul care are terenul respectiv nu a fost să îl intabuleze. Aşa că nu ai o imagine exactă asupra regimului proprietăţii respective", adaugă Deaconescu. Potrivit prefectului, un proprietar nu se prezintă imediat la comisia de expropriere, fiind nevoie de căutarea lui.
Modelul românesc
Eterna lipsă a fondurilor, în sensul "neasigurării ritmice, de către Ministerul Finanţelor, a sumelor necesare construirii autostrăzii Bucureşti-Borş",