O soţie plecată la muncă în Italia, un tată care îşi creşte singur cei trei copii. Aceasta ar fi, pe scurt, povestea celui mai recent film al lui Thomas Ciulei, prezentat azi în avanpremieră la Bucureşti. Podul de flori, documentar premiat la mai multe festivaluri europene, este, în fapt, povestea unei ţări în care jumătate din forţa de muncă este plecată din ţară: Republica Moldova. Filmul lui Ciulei este proiectat azi la Cinema Studio şi încă nu se ştie dacă el va intra în circuitul cinematografic din România.
Proiecţia are loc de Ziua Europei, în cadrul Festivalului Filmului European, care s-a deschis joi seară. 39 de filme din mai toate ţările UE, plus câteva producţii din ţări ca Elveţia sau Turcia pot fi văzute la acest festival care se va desfăşura pâna la sfârşitul lunii la Bucureşti, Timişoara, Iaşi şi Craiova. Amos Gitai şi Fatih Akin sunt doar doi dintre regizorii cei mai cunoscuţi care vor fi prezenţi cu filme în această manifestare. Dar pe lângă filmele celor cunoscuţi, festivalul este o unică şansă pentru spectatorii români de a vedea filme făcute în ţări ca Luxemburg sau Lituania. (R.B.)
O soţie plecată la muncă în Italia, un tată care îşi creşte singur cei trei copii. Aceasta ar fi, pe scurt, povestea celui mai recent film al lui Thomas Ciulei, prezentat azi în avanpremieră la Bucureşti. Podul de flori, documentar premiat la mai multe festivaluri europene, este, în fapt, povestea unei ţări în care jumătate din forţa de muncă este plecată din ţară: Republica Moldova. Filmul lui Ciulei este proiectat azi la Cinema Studio şi încă nu se ştie dacă el va intra în circuitul cinematografic din România.
Proiecţia are loc de Ziua Europei, în cadrul Festivalului Filmului European, care s-a deschis joi seară. 39 de filme din mai toate ţările UE, plus câteva producţii din ţări ca Elveţia sau Turcia pot fi văzute la acest festival care se va des