Demonetizate, afirmatiile precum cea care spune ca nimic nu poate schimba lumea asa cum o poate face o poveste devin tot mai mult litera moarta, capcane de evitat pentru cei care se feresc de noua limba de lemn. Si totusi, adevarul este ca povesti sunt mai toate cele care ne motiveaza existenta.
Am simtit la modul cel mai acut acest adevar urmarind marea de oameni din toate neamurile pamantului si de toate varstele, care pe patru coloane lungi de mai bine de jumatate de kilometru se indreptau frematand spre intrarea imensului parc Disneyland de langa Paris.
Intampinati de un lant de proceduri menit sa ordoneze pornirile inerente unor modele culturale dintre cele mai diverse, vizitatorii intra imediat intr-o psihoza care niveleaza varstele si care poate fi descrisa ca o dorinta acuta de a imbratisa totul dintr-o singura privire, de a parcurge repede ca gandul traseele fermecatoare ale tuturor povestilor, de a atinge, de a lua sau a fi luat in brate de toate personajele povestilor animate care au insotit si vor continua sa insoteasca copilaria unei mari parti dintre copiii planetei. Intr-o astfel de atmosfera, Opera Comica pentru Copii din Bucuresti a reusit sa vina cu propria poveste in cadrul stagiunii permanente de spectacole din cadrul parcului, stagiune intitulata Disney Magic Music Days, intr-o zi in care in acest context mai evoluasera formatii din Suedia si Israel. Vazand si auzind perfectiunea imensului spectacol reprezentat de tot ceea ce se intampla in parc, pragul de asteptare ridicat pe care marea poveste Disney il creeaza pentru toti vizitatorii, am avut emotii pentru Ciuleandra, spectacolul cu care o mana de foarte tineri artisti, majoritatea inca elevi la Liceul de coregrafie "Floria Capsali" din Bucuresti, aveau sa faca fata unui public compus in majoritate din copii de toate natiile pamantului.
Stiut a fi prin excelenta cel mai