- Diverse - nr. 90 / 9 Mai, 2008 O regula elementara, o cunoaste oricine. Strazile sunt amenajate pentru circulatia rutiera, iar trotuarele sunt destinate circulatiei pietonale. Daca se respecta, este o cu totul alta poveste. In ultimii ani, s-a intensificat traficul rutier, strazile sunt in general neincapatoare si incapabile sa asigure cele mai bune conditii de circulatie rutiera pentru a fi evitate aglomerarile. De aici poate porni si starea de nervozitate la volan. Masinile domina strada. Cu cat este o masina de mai mare tonaj, cu atat se simte soferul mai important. Dar strada nu este numai a masinilor. Pe langa ele, printre ele, mai circula motociclete, biciclete etc. Aceste vehicule pe doua roti sunt cele mai expuse pericolelor de accidentare si poate ca tocmai acesta este si motivul pentru care le regasim frecvent circuland pe trotuare. Aici riscul de accidentare este deja de partea pietonilor. Regulamentul de circulatie rutiera, legislatia, in general, nu ingaduie circulatia nestingherita cu motocicletele si bicicletele pe trotuare. Totusi, asta se practica foarte des. Sub privirile noastre, doi biciclisti rulau pe un trotuar de pe strada Stefan cel Mare, zilele trecute, in plina zi. Au trecut linistiti pe langa un politist in uniforma, care venea din sens opus si cu totii si-au vazut de drum in modul cel mai firesc. Se pare ca este incurajata circulatia bicicletelor pe trotuare, atat de mult, incat par, mai nou, sa le domine. Se intampla frecvent sa fim claxonati de biciclisti pe trotuar, ori atentionati de motociclisti, ba chiar si de automobilisti, de vreme ce acestora din urma li se amenajeaza parcari pe trotuare. "Destrabalarea" circulatiei pare sa fi ajuns la apogeu. Sau poate ca e doar inceputul. E bine ca circulatia este libera si pe trotuare. Asteptam semafoare, indicatoare, limitari de viteza si alte solutii amuzante, de vreme ce fiecare circula p