Locuitorii Chinei au achizitionat, anul trecut, 8,3 milioane de autovehicule, din care 5,2 milioane au fost masini de lux, automobile sport si mini van-uri, relateaza Business Week.
China este cea mai mare piata de desfasurare a activitatii producatorilor auto din Asia, si a doua, ca importanta, in lume, dupa Statele Unite.
Pentru acest an, piata automobilistica chineza este estimata sa ajunga la 9,5 milioane de autovehicule vandute, potrivit studiului efectuat de J.D. Power & Associates, motiv pentru care cei mai mari producatori de masini din lume, cum sunt GM, Volkswagen sau Toyota, vor investi masiv in aceasta regiune.
In plus, Rolls-Royce a vandut pe piata chineza si in Hong Kong 106 automobile de lux, cifra echivalenta cu 10% din vanzarile globale ale companiei BMW, dupa cum a afirmat Colin Kelly, director regional al Rolls-Royce Motor Cars pentru Asia-Pacific.
Acesta se asteapta ca vanzarile sa creasca pana la 170 de automobile, in aceasta zona, si sustine ca platforma chinezeasca va surclasa Marea Britanie, ca piata de desfacere a produselor Rolls-Royce, ajungand pe primul loc, arata Business Week.
Pentru a impulsiona piata chineza, Rolls-Royce va opera cu mai multa eficienta prin showroom-urile deschise de curand in Hong Kong, Beijing si Shanghai si se va extinde in sudul si estul tarii, in orase mai mici, cum sunt Shenzhen si Hangzou.
De asemenea, si alti producatori ai masinilor de lux urmaresc sa isi creasca vanzarile in China.
BMW, parintele companiei Rolls-Royce, s-a bucurat de vanzari cu 42% mai mari in 2007, fata de anul precedent, si tinteste sa ajunga la 44.000 de autovehicule cumparate anual.
Pentru a demonstra semnificatia pietei chineze stau marturie prezentarile facute la salonul auto de la Beijing, unde, atat Mercedes Benz (subsidiara a Daimler), cat si Audi (detinut de Volkswagen), au lansat do