BRD a anunţat că a reuşit ieri să stopeze o tentativă de furt de date cu caracter personal îndreptată atât împoriva clienţilor băncii, cât şi împotriva altor personale. Toate aceste persoane au primit un e-mail al cărui destinatar aparent era BRD, prin care li se solicitau numărul cardului şi codul de siguranţă al acestuia, conform unui comunicat al băncii. Atacurile de tip phishing sunt cele prin care se încearcă obţinerea de informaţii confidenţiale de la destinatar.
„Mesajul e-mail, transmis în mod aparent din partea băncii şi destinat atât clienţilor, cât şi non-clienţilor, era realizat în aşa fel încât să poată trece drept o solicitare legitimă a băncii.
El era intitulat «Felicitări! Aţi fost ales pentru a lua parte la primul nostru sondaj online» şi încerca, sub forma unui chestionar, să îi convingă pe clienţi să furnizeze informaţii precum numărul cardului şi codul PIN. Aceste informaţii erau solicitate sub motivul plăţii unei sume de bani drept recompensă pentru completarea aşa-zisului sondaj”, informează BRD.
Sistemul de monitorizare al BRD a detectat şi a raportat imediat tentativa de phishing, site-ul fiind închis. Tentativa de phishing nu s-a soldat cu pagube. Banca a luat măsurile de informare a clienţilor – atât prin site-ul internet, cât şi prin call-center-ul băncii. Ca urmare a acestui „atac”, banca a ţinut să le reamintească clienţilor să nu comunice nimănui, sub nicio formă, informaţii confidenţiale de tipul user/parolă, număr de card, data expirării acestuia sau codul PIN.
BRD este a doua bancă care se confruntă cu tentative de fraudă în decurs de zece zile, prima fiind Bancpost, instituţie care estimează un prejudiciu de 300.000 de euro în urma efectuărilor unor tranzacţii suspecte la o serie de bancomate din Bulgaria, Olanda şi România. (L.H.)
BRD a anunţat că a reuşit ieri să stopeze o tentativă de furt de date cu