Tradiţionala predare după dictare ar putea fi înlocuită, în patru judeţe-pilot, cu metode moderne de lucru. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Peste 250 de profesori din sistemul de învăţământ preuniversitar din judeţele Prahova, Brăila, Constanţa şi Tulcea vor fi învăţaţi să predea după metode moderne, care să le înlocuiască pe cele clasice. Printr-un program lansat de Centrul Educaţia 2000+, aceştia vor fi instruiţi să folosească tehnici interactive de instruire, bazate pe joc şi studii de caz, să realizeze conexiuni cu alte discipline şi să realizeze proiecte care să atragă finanţări pentru şcoală.
Instruirea dascălilor de la ţară este principala ţintă a programului, care va fi finalizat în februarie 2009. „În momentul de faţă, metoda de predare la sat este cea după dictare. Este o metodă clasică, ce nu dă rezultate bune într-o societate informaţională, în care ritmul vieţii creşte. Copiii nu mai pot fi ţinuţi în frâu cu dictări“, consideră Crina Moşneagu, coordonator al programului. Reprezentanţii şcolilor din mediul rural trebuie să înveţe să colaboreze mult mai bine cu primăriile, pentru a avea acces la banii de care au nevoie, mai arată reprezentantul centrului.
Interdisciplinaritate şi simulări
Dascălii vor avea un program flexibil, alcătuit din cinci module. În cadrul acestora, profesorii vor fi învăţaţi să se detaşeze de graniţele disciplinei predate şi să facă trimiteri la alte materii sau să capteze atenţia elevilor prin joc. Realizatorii proiectului dau exemplul unei lecţii de istorie despre Primul Război Mondial, la care ar putea fi simulat Consiliul de Coroană din august 1916, în care s-a hotărât intrarea României în război.
De asemenea, profesorii vor fi îndemnaţ i să se autoevalueze permanent şi să acceseze surse de finanţare suplimentare. „Profesorul trebuie să înţeleagă că jobul său nu se rezu