După „Troilus şi Cresida“, „Marele inchizitor“, „Macbeth“, „Măsură pentru măsură“, săptămâna aceasta a adus pe scena Festivalului Internaţional Shakespeare alţi regizori şi actori, în reprezentaţii de succes.Sala mare a Teatrului Naţional „Marin Sorescu“ din Craiova a devenit marţi seară neîncăpătoare, publicul aşteptând reprezentaţia de succes a Teatrului Malîi din Sankt Petersburg, „Regele Lear“, în regia lui Lev Dodin. Un decor simplu, câteva scaune care aduceau mai mult cu atmosfera de pe platourile de filmare, o pianină într-un colţ şi câteva personaje făceau introducerea în piesa shakespeariană - Earl of Gloucester şi cei doi copii ai săi, Edgar, fiul legitim, şi Edmund, bastardul. Acţiunea începe să curgă. O „anarhie domestică“, după cum se menţiona într-una dintre criticile acestei piese, se desfăşoară în faţa spectatorului. „Dodin prezintă felul în care păcatele părinţilor îi rănesc pe copii, cum aceştia devin arma destinului. Principala temă a spectacolului o reprezintă căile lui Lear şi Gloucester spre propriile crucificări“, menţiona Novie Izvestia. Lear, interpretat de Petr Semak, este nevoit să împartă averea celor trei fiice, dar nu înainte de a asculta cât de mare este dragostea ce-o nutresc pentru el, ducând spectatorul, pentru o clipă, cu gândul la basmul copilăriei. Cuvinte mari, laude deşarte se fac auzite prin glasurile primelor două fete, fiecare vorbă fiind răsplătită cu averi. Cordelia (Daria Rumyantseva), mezina, declanşează însă mânia tatălui prin momentul său de sinceritate, fiind alungată din împărăţie. Dovada vorbelor goale devine realitate. Tragedia tatălui ponegrit de copiii săi se dezvăluie spectatorului. Şi Gloucester trăieşte aceeaşi tragedie, odată ce fiul bastard, Edmund, îi dezvăluie aşa-zisul plan al fratelui său de a-şi omorî tatăl. Intrigile sale nu se opresc aici. Îşi caută fratele şi-l convinge să părăsească palatul. Ed