Cu o istorie de nouă ani, DN 66A, care urmează să lege Petroşaniul de Băile Herculane, ar putea fi terminat în 2008, după ce Consiliul Ştiinţific al Parcului Retezat a emis avizul necesar pentru ca Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Hunedoara să elibereze acordul de mediu pentru construirea drumului.
Cu o istorie de nouă ani, DN 66A, care urmează să lege Petroşaniul de Băile Herculane, ar putea fi terminat în 2008, după ce Consiliul Ştiinţific al Parcului Retezat a emis avizul necesar pentru ca Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Hunedoara să elibereze acordul de mediu pentru construirea drumului.
Lucrările la problematicul tronson care face legătura între Cîmpu lui Neag şi Băile Herculane ar fi trebuit finalizate în noiembrie 2007, dar sesizările repetate ale ecologiştilor – care au reclamat că şantierul afectează peisajul forestier intact şi că firma constructoare nu respectă întru totul legea – au încetinit proiectul. Comisarii Gărzii de Mediu au dispus, în vara anului trecut, sistarea lucrărilor la DN 66A, întrucît constructorul lucra fără avizele şi acordurile de mediu obligatorii, deşi fusese anterior amendat. Construirea drumului naţional a fost contestată în repetate rânduri de activiştii de mediu, care protestau faţă de "distrugerea" unui ecosistem pe care l-au calificat drept unic în România. Lucrările la sectorul 1 al acestui drum s-au încheiat în 2002 şi au ajuns pînă la Cîmpu lui Neag, din judeţul Hunedoara, iar lucrările la sectorul 2 afectează deja Parcul Naţional Retezat, potrivit ecologiştilor.
CRITICI. Ecologiştii susţin că tronsonul Cîmpu lui Neag – Cîmpuşel a fost construit în ilegalitate, fără ca firma constructoare să fi deţinut un acord de mediu emis de APM Hunedoara. Acordul nu putea fi primit, deoarece Consiliul Ştiinţific al Parcului Naţional Retezat nu îşi dăduse acordul pentru