Versiunea C4 Sedan oferă un spaţiu mai mult decît generos la interior, pentru ca dimensiunile portbagajului să fie uimitoare. DRIVE-TEST - Berlină derivată dintr-un hatchback
Versiunea C4 Sedan oferă un spaţiu mai mult decît generos la interior, pentru ca dimensiunile portbagajului să fie uimitoare.
Cînd o priveşti din faţă, ai senzaţia că nimic nu e schimbat faţă de “strămoşul” hatchback. Aceeaşi grilă frontală îndrăzneaţă şi aceleaşi faruri alungite pe lateral, care deja caracterizează modelul C4 de la Citroën.
ÎNCĂPĂTOR. La interior însă lucrurile stau altfel. În primul rînd, principalul lucru urmărit de inginerii francezi a fost mărirea spaţiului pentru pasageri, avînd în vedere caracterul de maşină de familie pe care au dorit să-l impregneze berlinei. După aproximativ 700 de kilometri parcurşi pe ruta Bucureşti – Petroşani şi retur, rezoluţia e favorabilă intenţiei constructorului. Pe unul dintre locurile banchetei poate lua loc, la nevoie, şi o persoană cu peste 105 kilograme şi 1,95 metri, în condiţiile în care scaunul din faţă a fost împins la maximum către pasagerii din spate. Cu adevărat impresionant (mai ales pentru români) este totuşi portbagajul teribil de încăpător, al cărui volum de 513 litri permite un spaţiu de depozitare arhisuficient, peste standardul de referinţă de pînă în prezent, reprezentat de Dacia Logan. În rest, interiorul e aproape la fel ca şi pînă acum: acelaşi inedit şi reuşit tablou de comenzi, ceva mai multe spaţii de depozitare, precum şi un torpedo refrigerat, în care vă puteţi păstra băuturile la rece. Motorizările testate, două la număr, coincid la parametrii capacităţii cilindrice şi ai forţei, respectiv 1,6 litri şi 110 CP, cu menţiunea că vorbim despre un motor pe benzină şi un diesel deja tradiţional. Personal, diferenţa de calitate în favoarea dieselului mi s-a părut uriaşă, mai ales prin prisma cuplu